מערכת האנליטיקס החדשה של גוגל משנה לחלוטין את כללי המשחק, ולך יש הזדמנות להיות בין הראשונים שידעו איך לעבוד עם המערכת.
בעלי אתרים מחפשים אנשי מקצוע שכבר יודעים לעבוד עם המערכת, ומוכנים לשלם הרבה כסף כדי שמישהו יבצע עבורם את ההטמעה.
הגרסא החדשה של גוגל אנליטיקס, או בקיצור GA4, שונה לחלוטין מגרסת ה"יוניברסל אנליטיקס" איתה עבדנו עד היום.
הממשק שונה לחלוטין, המדידה וההטמעה מתבצעים בצורה שונה, הדוחות שונים, ובקיצור – מדובר במערכת אחרת שלא דומה בכלל למה שהיה עד כה.
כדי לסייע לכל אלפי העסקים לעבור לגרסא החדשה, החלטתי ליצור קורס חדש בקונספט שונה מהקורסים הקודמים.
בקורסים הקודמים, קיבלתי המון בקשות מאנשים שלא רצו "ללמוד גוגל אנליטיקס", אלא רק לדעת איך מבצעים פעולה כזו או אחרת.
הם רק רצו לדעת איך שולחים איוונטים,
אין בונים funnel,
איך יוצרים סגמנטים,
איך יוצרים דוחות מותאמים אישית,
איך מודדים המרות,
איך למדוד גלילה,
וכו' וכו'
לא היה להם כוח (וזמן) להתחיל לצפות בשעות של סרטונים.
בנוסף, גם האנשים שכן צפו בסרטונים רצו לפעמים להיזכר איך עושים דבר כזה או אחר, ואז הם היו צריכים לחפש את מה שהם רוצים בתוך הסרטון, וכמו שאתם יודעים – לחפש משהו מסוים בתוך סרטון וידאו זו לא פעולה פשוטה…
ולכן, את הקורס הזה החלטתי להפיק בפורמט שונה.
כל "שיעור" יהיה בעצם מדריך טקסטואלי ממוקד, עם צילומי מסך מדוייקים שיגידו לכם בדיוק מה לעשות ואיפה ללחוץ.
לדוגמא:
שיעור וידאו על הגדרת המרות בקורס הישן שלי: 30 דקות
מדריך הגדרת המרות ב-GA4 בפורמט החדש: 2 דקות קריאה
החסכון שלכם: 28 דקות!
בהשקה המוקדמת המחיר היה 761 ש"ח – המחיר הזה לא יחזור!
כרגע אני בפינישים אחרונים של הקורס, ויש לכם הזדמנות אחרונה לרכוש אותו ב-50% הנחה, במחיר של 1,111 ש"ח כולל מע"מ, וזאת עד לתאריך 25/3.
לאחר מכן המחיר יעלה ל-2,222 ש"ח, שזה פי 2!
המחיר המקורי של הקורס (2,222 ש"ח) יכנס לתוקף ב-25/3/2021.
עד אז אפשר להנות ממחיר מוזל של 50% הנחה.
בוודאי!
מכיוון שזו מערכת חדשה, אין צורך להגיע עם שום רקע או ידע קודם.
כמובן שככל שיש לכם יותר ידע בדיגיטל בכלל ובאנליטיקס בפרט (ולא משנה איזו מערכת), ככה תבינו את הקונספט בצורה יותר קלה, אבל זה ממש לא הכרחי.
הקורס כבר מוכן, ואני מעדכן אותו כל שבוע עם תכנים חדשים
מיד לאחר ההרשמה יישלח אליך מייל עם פרטי ההתחברות למערכת
כרגע לא.
כמו שכתבתי קודם – רוב האנשים לא צופים בכלל בקורסי וידאו בגלל שאין להם זמן לזה, ואז יוצא שהכסף שהם השקיעו בקורס הולך לפח.
הפורמט של המדריכים מבטיח שתקבלו מקסימום ערך במינימום זמן.
כרגע ההמלצה של גוגל היא להטמיע את GA4 במקביל לאנליטיקס הישן (יוניברסל), כדי להתחיל לאסוף נתונים בזמן שגוגל משייפת את המערכת החדשה.
בסקר שערכתי בין העוקבים שלי, 50% כבר עברו/עוברים עכשיו ל-GA4, ומרוצים מהמעבר.
באופן אישי, אני חייב לומר שאחרי שהתרגלתי ל-GA4 – זה מרגיש לי ממש מוזר ולא כיף להשתמש באנליטיקס הישן…
נסיון העבר שלי עם קורסים דיגיטלים, הראה לי שיש מספר סוגי תלמידים:
שפשוט רוצים לדעת איך לבצע פעולות מסויימות במערכת, כמו הגדרת המרות, שליחת איוונטים וכד', ולא רוצים לבזבז זמן על תיאוריות וסרטוני וידאו ארוכים.
שחייבים להכיר את המערכת ברמה בסיסית (לפחות), אבל חלקם נרתעו מזה עד היום בגלל שברוב הזמן הם מתעסקים עם הקמפיינים, ולא עם אנליטיקס.
שכבר מכירים את רוב התכנים ורוצים לשדרג את הידע שלהם, אבל אין להם כוח לצפות בכ-ל הסרטונים רק כדי לשדרג את הידע שלהם ב-20-30%.
הפורמט החדש פותר את כל הבעיות הללו – מצד אחד הוא מקיף את כל הדברים החשובים שצריך לדעת ולכן מתאים גם למי שרוצה ממש לשלוט במערכת, ומצד שני הוא בנוי בפורמט טקסטואלי שמאפשר לעבור על החומר במהירות גם בלי להשקיע שעות בצפייה בסרטונים.
1,900 ש"ח פלוס מע"מ (2,222 ש"ח סה"כ)
אחד השדרוגים המדהימים (לדעתי) בגוגל אנליטיקס 4 זה כל הנושא של הגדרת ההמרות. ביוניברסל אנליטיקס, הגדרת ההמרות התבצעה בעיקר על ידי destination url (כלומר, אנשים שהגיעו לעמוד מסוים), או אנשים שביצעו event מסויים.
בגוגל אנליטיקס 4 הכל יותר פשוט, ויש גם כמה שדרוגים שאני הולך לגלות לכם בפוסט הזה.
קודם כל אני מזכיר לכם שכל דבר בגוגל אנליטיקס 4 מוגדר על ידי איוונטים.
כדי למדוד צפייה בדף אנחנו שולחים איוונט של page_view, כדי למדוד גלילה אנחנו שולחים איוונט של scroll, וכדי למדוד איוונט של רכישה אנחנו שולחים איוונט של purchase.
וזה בניגוד ליוניברסל אנליטיקס, שבו היו סוגים שונים של היטים (pageview, event, transaction וכד').
בכל מקרה, לאחר ששלחתם את האיוונט, תוכלו לראות אותו בדוח All events:
ואז רבותי, כל שעליכם לעשות כדי להגדיר את ההמרה, הוא להדליק את המתג שנמצא בצד ימין תחת העמודה Mark as conversion.
אתם יכולים לראות שבמקרה שלי, אני שולח איוונט של form_submit ומכיוון שיש לי כמה טפסים באתר, אני מצרף פרמטר נוסף שמכיל תיאור של הטופס אותו הגולש מילא:
ואז באנליטיקס הגדרתי את האיוונט הזה כהמרה:
עכשיו אתם בטח שואלים: רגע, יש לי מלא טפסים באתר. מה קורה אם אני רוצה להגדיר המרה רק על אחד מהטפסים?
שאלה מצויינת!
גם אצלי יש כמה סוגים של טפסים, כמו שאתם רואים כאן:
כדי להגדיר רק אחד מהם בתור המרה, אני אלך לדוח All events ואז אלחץ על Create event:
בחלון שנפתח, אלחץ על Create:
ואז אמלא את השדות הבאים:
מה שקורה פה, זה שאני יוצר איוונט חדש בשם analytics_form_submit, ש"נשלח" (או יותר נכון נרשם במערכת) בכל פעם שקורה איוונט בשם form_submit, וגם הפרמטר form_name שווה Analytics Online Course.
עכשיו אני הולך לדוח Conversions, לוחץ על New conversion event ומכניס את האיוונט שיצרתי בשלב הקודם (analytics_form_submit):
וזהו זה!
כל היופי פה הוא שאני לא צריך ללכת לתג מנג'ר ולהגדיר איוונט נוסף כדי למדוד את ההמרה הספציפית של מילוי טופס לקורס אנליטיקס.
אני פשוט משתמש באיוונט המקורי ובאמצעותו אני יוצר איוונט חדש במערכת, והוא משמש אותי להגדרת ההמרה.
אחת הבקשות הפופולאריות ביוניברסל אנליטיקס היתה למדוד המרה בכל פעם שגולשים ביצעו פעולה מסויימת תוך X זמן.
למשל – אני רוצה למדוד המרה בכל פעם שגולש נכנס לאתר וקנה, בתנאי שזה קרה תוך 5 דקות.
עד היום, ביוניברסל אנליטיקס, היה צריך לעשות הטמעה דיי מורכבת כדי לבצע את המדידה הזו.
בגוגל אנליטיקס 4 לא צריך להטמיע כלום. רק לעשות כמה קליקים וזהו.
איך עושים את זה?
טוב את זה אני לא הולך לגלות לכם, כי זה תוכן שאני שומר לקורס החדש שלי על גוגל אנליטיקס 4 😉